AEG D-Zug Radio Receiver, 1924/25

AEG D-Zug Radio Receiver, 1924/25

Starting bid: € 9.000 | Estimate: € 12.000 – 15.000

AEG (Allgemeine Elektricitäts Gesellschaft), Berlin, after Telefunken patents, 4 sub-assemblies, mahogany cases, bases stamped with “RTV”, complete with tubes (4 x Telefunken RE 78, filaments intact), all components and protective caps. 1) Pre-circuit AIII, no. 7404, RTV 3.9.24. – 2) Receiver AI, no. 2302, RTV 30.6.24. – 3) High-frequency amplifier AVI, no. 1634, RTV 22.4.25. – And: 4) Low-frequency amplifier AII, no. 5741, RTV 17.8.24. – All components in original condition, with rails to connect the units. – In addition: AEG horn loudspeaker, battery box with 2 dry elements and Varta anode battery with power supply, 2 plug-in coils, headphone distributor, Siemens & Halske Rfh 2 headphones, power and antenna cables and radio voltmeter in leather case. – Note: This radio came from the Waggonbau Görlitz company. In cooperation with AEG Berlin Radio, successful reception tests were carried out with this device in a wagon during the journey.

Radioempfänger AEG D-Zug, 1924/25
AEG (Allgemeine Elektricitäts Gesellschaft), Berlin. Nach Telefunken-Patenten, 4 Baugruppen, Mahagonigehäuse, jeweils auf Unterseite geprägt mit “RTV”, komplett mit Röhren (4 x Telefunken RE 78, Heizfäden in Ordnung), allen Bauteilen und Schutzkappen. 1) Vorkreis AIII, Nr. 7404, RTV 3.9.24. – 2) Empfänger AI, Nr. 2302, RTV 30.6.24. – 3) Hochfrequenz-Verstär¬ker AVI, Nr. 1634, RTV 22.4.25. – Und: 4) Niederfrequenz-Verstärker AII, Nr. 5741, RTV 17.8.24. – Alle Bauteile in Originalzustand, mit Schienen, um die Teile miteinander zu verbinden. – Dabei: AEG-Trichterlautsprecher, Batteriekasten mit 2 Trockenelementen und Varta-Anodenbatterie mit Netzgerät, 2 Steckspulen, Kopfhörerverteiler, Kopfhörer Siemens & Halske Rfh 2, Strom- und Antennenkabel und Radio-Voltmeter in Ledertasche. – Dieses Radio stammt aus dem Besitz der Waggonbau Firma Görlitz. Mit diesem Gerät wurden in Zusammenarbeit mit der AEG Berlin Radio erfolgreiche Empfangsversuche in einem Waggon während der Fahrt durchgeführt.