Page 178 - Auction Team Breker
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– 1409, Wilhelm Meyer-Lutz, "Pas de Quatre, aus Faust Up To Date", gespielt von N. Orlando. – 1430, James Kendis & Herman Paley, "Cheer Up", Interpret unbe- kannt. – 1471, Schubert-Tausig, "Militär-Marsch Op. 51, 1 D-Dur", gespielt von Fannie Bloomfield Zeisler. – 1479, Edvard H. Grieg, "Peer Gynt Suite I Op. 46, I. Satz Morgenstimmung, II. Satz Ases Tod", gespielt von Olga Samaroff. – 1657, Anton Rubinstein, "Valse Cap- rice, Es-Dur", gespielt von Lady Annie Cory. – 1805, Carl Maria von Weber, "Ouverture aus der Oper Der Freischütz", gespielt von Walter Kohlberg. – 2211, Neil Moret, "Mohnblumen", gespielt von Heinrich Burkard. – 2267, Wilhelm Ganz, "Qui vive, Galopp zum Tanz", gespielt von B. Goodall. – 2388, Franz Schubert, "Der Wanderer Op. 4, 1", gespielt von Frieda Mackle. – 2642, Paul Lacombe, "Aubade Printanière Op. 57", gespielt von Hans Bernick. – 3063, Schumann-Raff, "Abendlied Konzertparaphrase a-Moll", gespielt von Rudolph Ganz. – 3206, Ferdinand Gumbert, "An des Rheines grünen Ufern, Einlage zu Lortzings Oper Undi- ne", gespielt von Eugenie Adam. – 3206, Ferdinand Gumbert, "An des Rheines grünen Ufern, Einlage zu Lortzings Oper Undine", gespielt von Eugenie Adam. – 3221, Ludwig van Beethoven, "York-Marsch, F-Dur, Königlich Preußischer Armeemarsch No. 37", gespielt von Gustav Starke. – 3254, Léon Jessel, "Selection aus der Operette Das Schwarzwaldmädel", gespielt von Gustav Reinert. – 3368, Siegfried Translateur, "Was Blumen träumen", gespielt von Gustav Reinert. – 3412, Franz Liszt, "Études d'exécution transcendante, No. 7 Eroica", gespielt von Frieda Kwast-Hodapp. – 3431, Charles Cuvillier, "Johnny Jones", gespielt von Hans Häuser. – 3467, Joshitomo, "Japanischer Laternentanz", gespielt von Hans Häuser. – 3472, Johann Strauß, "Wo die Citronen blühn, Walzer Op. 364", gespielt von Hans Haass. – 3491, Frederick Knight Logan, "Der Missouri- Walzer", gespielt von Alice Bender-Hartlaub. – 3564, Ted S. Barron, "Vesper-Glocken", gespielt von Heinrich Burkard. – 3707, Harry Waldau, "Sérénade d'amour", gespielt von Hans Häuser. – 3736, William Henry Myddleton, "Dort unten im Süden, amerikanisches Tonstück Op. 10", gespielt von Hans Häuser. – 3988, Johann Strauß, "Ouverture aus der Operette Die Fle- dermaus", gespielt von Hans Haass. – 4019, Sidney Jones, "Selection aus der Operette Die Geisha", gespielt von Hans Häuser. – 5522, Kendis & Brockman, "Babb- ling Brook", gespielt von Henry Dark. – 5557, Hugo Hirsch, "Du brauchst mir ja nicht treu zu sein", gespielt von Willy Baumgart. – 5739, Austin Egen, "Wenn man ein Mädel küssen will", gespielt von Hans Häuser. – 5955, Austin Egen, "Ich brauch' für Sonntag eine neue Braut", gespielt von Heinz Munkel. – Dabei: 14 be- schädigte Rollen.
56 Welte-Mignon Reproducing Piano Rolls (Red), 1905 onwards
Original rolls of predominantly classical music played by famous pianists, conductors and composers. Please see German text for the titles. – In addition: 14 dam- aged rolls.
– (3–4/3–4) – € 1.000/2.000 – (640/53)
Musical Novelties, 19th–20th Century
1) Musical cigarette case with two compartments, musi- cal bulldog-clip marked "Mañana" ("tomorrow"). 2) Musical box with Reuge movement. – 3) Musical lighter with Sankyo movement. – 4) Musical cigarette dispenser in the form of an advertising pillar with printed travel posters. – 5) Musical clothes brush. – 6) Junghans mu- sical alarm clock. – 7) Set of graduated "Chime Bells" in original box impressed "Made by E. Bilger, Germa- ny". – 8) Two glockenspiels. – And: 9) A non-musical cast-metal automaton dog timepiece, wd. 6 3⁄4 in. (17 cm), dismantled, missing tongue and other parts.
– (–/–) – € 200/300 – (640/46)
385: 56 Welte-Mignon-Rollen für Reproduktions- klavier (rot), ab 1905 € 450,-
Welte & Sohne, Freiburg im Breisgau. Original-Rollen mit folgenden Nummern, Titeln und Interpreten: 39, Felix Mendelssohn-Bartholdy, "Lieder ohne Worte Op. 67, 4 C-Dur – Spinnerlied", gespielt von Eugenie Adam-Benard. – 123, Franz Liszt, "Ständchen (Serena- de) R 245, 7 nach Schubert, Schwanengesang D 957, 4, Leise flehen meine Lieder", gespielt von Eugenie Adam-Benard. – 187, Robert Schumann, "Novelette F- Dur Op. 21, 1", gespielt von Alfred Grünfeld. – 192, Strauß-Grünfeld, "Frühlingsstimmen Op. 410, Walzer- Paraphrase", gespielt von Alfred Grünfeld. – 281, Schu- bert-Tausig, "Militär-Marsch Op. 51, 1 D-Dur", gespielt von Lambrino Télémaque. – 296, Joseph Joachim Raff, "Rigaudon D-Dur Op. 204, 3", gespielt von Ossip Gabrilowitsch. – 328, Frédéric Chopin, "Berceuse Des- Dur Op. 57", gespielt von Alfred Reisenauer. – 448, Gabriel Urbain Fauré, "Romance sans paroles As-Dur Op. 17, 1", gespielt von Clotilde Kleeberg. – 500, Ernst von Dohnányi, "Gavotte und Musette", gespielt von Ernst von Dohnányi. – 544, Johann Sebastian Bach, "Präludium und Fuge f-Moll BWV 881, aus: Wohltem- periertes Klavier, 2. Teil Nr. 12", gespielt von Raoul Stéphane Pugno. – 663, Wagner-Brassin, "Feuerzauber, nach Wagners Oper Die Walküre", gespielt von Józef Kazimierz Hofmann. – 701, Wolfgang Amadeus Mo- zart, "Fünf Variationen für Klavier über ein Allegretto, KV 547b", gespielt von Lucien Wurmser. – 882, Franz Liszt, "Auf Flügeln des Gesanges nach Mendelssohn Op. 34, 2", gespielt von Emil von Sauer. – 918, Strauß- Schütt, "Konzertparaphrase über den Fledermaus- Walzer v. J. Strauß", gespielt von Paul de Conne. – 952, Franz Liszt, "Rhapsodie espagnole cis-Moll", gespielt von Vassilli Sapellnikov. – 964, Frédéric Chopin, "Val- se h-Moll Op. 69, 2", gespielt von Wanda Landowska. – 1181, Wagner-Brassin, "Der Ring des Nibelungen, Wallhall", gespielt von Arthur de Greef. – 1220, Frédéric Chopin, "Valse Des-Dur Op. 64, 1", gespielt von Vladimir von Pachmann. – 1241, Flotow-Smith, "Martha oder der Markt zu Richmond", gespielt von Carl Schmidt. – 1256, Frédéric Chopin, "Polonaise No. 6 As-Dur Op. 53", gespielt von Ignacy Jan Paderewski. – 1260, Franz Liszt, "Erlkönig, Transkription für Kla- vier nach Schubert D 328", gespielt von Ignacy Jan Paderewski. – 1389, Jean-Baptiste Arman, "Carmen- Quadrille", gespielt von N. Orlando. – 1401, Johann Strauß, "An der schönen blauen Donau, Walzer Op. 314", gespielt von N. Orlando. – 1406, William W. Fuerst, "The Rose of the Rancho", Interpret unbekannt.